Oil Pumps 170S and all other models

Hier können die Diskussionen über den 170 S stattfinden...
James Allen
Pro-Mitglied

Re: Oil Pumps 170S and all other models

Beitrag von James Allen »

Harald, attached is the simple drawing of the required impeller gears for my oil pump.
Dateianhänge
oil pump impeller drawing.jpeg
oil pump impeller drawing.jpeg (14.13 KiB) 3144 mal betrachtet
James Allen
Pro-Mitglied

The picture shows how the impeller was measured.
Dateianhänge
oil pump impeller height gage.jpg
oil pump impeller height gage.jpg (33.25 KiB) 3141 mal betrachtet
HaraldSchuessler
Pro-Mitglied

Beitrag von HaraldSchuessler »

Lieber Jim,
ich habe zwei Zahnräder mit Wellen in dieser Größe gefunden, bin mir aber nicht sicher, ob beide neu sind. Das Antriebsrad mit der langen Welle ist sicher gebraucht, meiner Meinung nach aber gut zu verwenden. Das angetriebene Rad scheint neu zu sein.
Vielleicht besser: Ich habe zwei neue Zahnräder ohne Wellen. Sie sind etwas höher. Ich meine, man könnte sie auf der Drehbank auf das passende Maß bringen. Bei Interesse würde ich dir die Teile gegen Portoerstattung schicken.
Gruß Harald
Dateianhänge
20260306_101834.jpg
20260306_101834.jpg (42.47 KiB) 2999 mal betrachtet
James Allen
Pro-Mitglied

Harald, Thank You; I will take them all . Shipping will be to Nice, France. My wife will be there to visit her mother at the end of March. Let me know what you want for payment and we can pay you from an European account. i will send you the shipping address. This open up several possibilities to repair one pump. The second pump i will send to Franconia to have repaired as you did. I know where this town is located as i lived in Ansbach for two years. Not far from the oil pump repair is also a special work shop that produces and repairs lever shock absorbers'. Quite an interesting workshop. Again thank you ever so much. Jim
HaraldSchuessler
Pro-Mitglied

Beitrag von HaraldSchuessler »

Lieber Jim,
schicke mir bitte die Adresse in Nizza (haraldschuessler@haraldschuessler.de). Wann muss das Paket dort sein? Das Porto wird wahrscheinlich 12 € betragen.
Gruß Harald
Antworten