Regler Abmessungen 170V 1936
Regler Abmessungen 170V 1936
Hallo liebe Forumsmitglieder,
da meine Regelung der Ladespannung regelmäßig Probleme macht, möchte ich mir einen elektronischen Regler einbauen. Allerdings möchte ich ihn in ein Gehäuse stecken, das die Abmessungen des Vorkriegsgehäuses hat. Kann mir jemand die Abmessungen mitteilen? Ich habe zur Kärung eine Foto des gesuchten Gehäuses beigefügt. Danke für Eure Unterstützung
da meine Regelung der Ladespannung regelmäßig Probleme macht, möchte ich mir einen elektronischen Regler einbauen. Allerdings möchte ich ihn in ein Gehäuse stecken, das die Abmessungen des Vorkriegsgehäuses hat. Kann mir jemand die Abmessungen mitteilen? Ich habe zur Kärung eine Foto des gesuchten Gehäuses beigefügt. Danke für Eure Unterstützung
- James Allen
- Pro-Mitglied
- Beiträge: 126
- Registriert: 6. Nov 2020, 11:22
Re: Regler Abmessungen 170V 1936
On Monday, I will go to my shop in Tacoma, WA, and send you the dimensions. I have one there. I would ask that you provide the source of your solid-state regulator, as I need one. I have not found one that will handle the 90 watts of the pre-war generator. Stand by until Monday evening Pacific Coast time. Jim
Re: Regler Abmessungen 170V 1936
Thank you and kind regards. Till monday Jürgen
Re: Regler Abmessungen 170V 1936
Hallo James, I think your genarator is RJH 90/6/1800 RS 189, that means you have 90 Watt - approximately 15 A. There are a lot of siutable electronic regulators from motorcycles and as far as I know, there is only one with current regulation. I realy dont know, wether you need it. I think a fuse will do a good job. I had a powerregulator for 20A and the recommendation was to add a fuse to get warranty. I send you a few adresses for suppliers. Feel free to ask, if there is any further question.
https://www.jawamarkt.cz/de/elektronick ... ceske-aev/
https://awo-oldtimer.de/Lichtmaschinenr ... uren-Sport
https://www.akf-shop.de/Elektronischer- ... TcwfbptAHU
https://www.amazon.de/Powerdynamo-Elekt ... B014RG4PD0
https://kohl24.de/de/einzelteile-/-ersa ... vGcTflJEZY
https://www.jawamarkt.cz/de/elektronick ... ceske-aev/
https://awo-oldtimer.de/Lichtmaschinenr ... uren-Sport
https://www.akf-shop.de/Elektronischer- ... TcwfbptAHU
https://www.amazon.de/Powerdynamo-Elekt ... B014RG4PD0
https://kohl24.de/de/einzelteile-/-ersa ... vGcTflJEZY
- jimattsson
- Pro-Mitglied
- Beiträge: 99
- Registriert: 14. Sep 2020, 10:25
Re: Regler Abmessungen 170V 1936
Hello Jürgen and James,
please note that Bosch generators are built for a permanent overload of 50 %. This means that a nominal 90 W generator leaves 135 W which at 6 volts corresponds to 22,5 A. I therefore would strongly recommend that you dimension the regulator to be able to handle a minimum of 30 A, or even 35 A, to have a reasonable security margin.
Quote Bosch Kraftfahrtechnisches Taschenbuch 1954 p. 262: "Überlastbarkeit. Leistungsreserve für Batterieladung beträgt etwa 50 % der Nennleistung. Eine 130-W-Maschine kann also zB. dauernd 200 W abgeben, wovon 130 W für die Dauerverbraucher, 70 W für Batterieladung vorgesehen wird."
Regards, Jan Ivar
please note that Bosch generators are built for a permanent overload of 50 %. This means that a nominal 90 W generator leaves 135 W which at 6 volts corresponds to 22,5 A. I therefore would strongly recommend that you dimension the regulator to be able to handle a minimum of 30 A, or even 35 A, to have a reasonable security margin.
Quote Bosch Kraftfahrtechnisches Taschenbuch 1954 p. 262: "Überlastbarkeit. Leistungsreserve für Batterieladung beträgt etwa 50 % der Nennleistung. Eine 130-W-Maschine kann also zB. dauernd 200 W abgeben, wovon 130 W für die Dauerverbraucher, 70 W für Batterieladung vorgesehen wird."
Regards, Jan Ivar
Re: Regler Abmessungen 170V 1936
Thank you Jan for your comments. With my gemerator RJH 130/6/2200 R12 I made a lot of current measuments because of the different opinions found in literature. I have fond only currents around 20 A even in the case of high rmp of the motor and all lights on. This may be due to the voltage regulation (with a electronic regulator )of close to 7V. The old regulators often had a range up to 9V and this leads to 50% increase of the current with unchanged resistance. Nevertheless I agree not to choose to narrow limits for the regulator.
- James Allen
- Pro-Mitglied
- Beiträge: 126
- Registriert: 6. Nov 2020, 11:22
Re: Regler Abmessungen 170V 1936
Picture to follow
- Dateianhänge
-
- image_67186177.jpg (17.55 KiB) 536 mal betrachtet
-
- image_67172865.jpg (17.51 KiB) 536 mal betrachtet
-
- image_67165441.jpg (18.94 KiB) 536 mal betrachtet
- James Allen
- Pro-Mitglied
- Beiträge: 126
- Registriert: 6. Nov 2020, 11:22
Re: Regler Abmessungen 170V 1936
Last two pictures
- Dateianhänge
-
- image_67201025.jpg (18.75 KiB) 536 mal betrachtet
-
- image_67190017.jpg (19.38 KiB) 536 mal betrachtet
- James Allen
- Pro-Mitglied
- Beiträge: 126
- Registriert: 6. Nov 2020, 11:22
Re: Regler Abmessungen 170V 1936
Jurgen, I have provided pictures of the regulator can. Perhaps a bit confusing, but they show my method of measurement. The can is 45 X 58 x69mm in simple terms on the outside. The material thickness is .5mm, so this will give you an idea of the space the original can offer- about one mm less inside than the numbers provided. The discussion on the power requirements of the voltage regulator is quite interesting. I had a solid-state regulator made in the UK, but it would not carry the generator's load when it was set up on the test machine. Then, the project fell by the wayside. I also have a 170S generator that I would like to use as an original can with a solid-state regulator. This generator is 1300 watts, so more power is required. I believe the motorcycle units lack capacity. However, with that said, I think there are solid-state units that can carry the power requirements. If necessary, slightly larger cans can be nicely fabricated to resemble the original ones. To me, that is the simple part of the job. Thank you for your sources of solid-state units. I would be most interested in your thoughts. Jim
Re: Regler Abmessungen 170V 1936
Hallo liebe 170er-Fahrer,
Bin dankbar für dieses Thema. Persönlich bin ich etwas abgeneigt elektronische Komponenten in einen Oldtimer einzubauen. Meine Erfahrung beim Umbau der Zündung auf eine elektronische: Beim Vorkriegs170er war sie zweimal hintereinander kaputt. Auch beim mein Beetle Oval, nach 10 Jahren kaputt .
Jetzt wieder original Zündung und bisher keine Probleme.
Wir bleiben jedoch optimistisch und neugierig auf Neues.
Jos
Bin dankbar für dieses Thema. Persönlich bin ich etwas abgeneigt elektronische Komponenten in einen Oldtimer einzubauen. Meine Erfahrung beim Umbau der Zündung auf eine elektronische: Beim Vorkriegs170er war sie zweimal hintereinander kaputt. Auch beim mein Beetle Oval, nach 10 Jahren kaputt .
Jetzt wieder original Zündung und bisher keine Probleme.
Wir bleiben jedoch optimistisch und neugierig auf Neues.
Jos
170V,1937.
Liebe Grüße aus Belgien.
Liebe Grüße aus Belgien.